KENNIS is onze kracht!
Wij hebben de passie & kennis
voor techniek en smeermiddelen

KOSTENBESPARING:
Minder leveranciers: alle kwaliteitsmerken

LEVERINGEN:
Waarom is er een tekort aan smeerolie?
97% binnen 2 dagen geleverd
(mits op voorraad)

 

Vrachtwagens & Bussen

Zo vindt u de juiste selectie van motorolie

Aan de linker kant van deze pagina kunt een selectie maken in Viscositeit (10W-40 etc), Merk en / of Specificatie (bekijk alle opties onderACEA DIN ISO OEM).
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

+31 (0)88 654 3 654

3 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

  • Shell Rimula R4 L 15W40

    Shell Rimula R4 L 15W-40 low SAPS

    Voor Zware Diesel Motoren oa CAT Scania Iveco MAN Mercedes Volvo

    Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R4L 15W-40 zijn:

    • Off-Highway toepassingen
    • Voor zwaarbelaste Heavy diesel motoren
    • Geschikt voor DPF en Katalysatoren

    Rimula R4L 15W40 bespaart in onderhoudskosten door langere standtijden roetfilters en katalysatoren. Bekijk onder aan deze pagina alle goedkeuringen van Rimula R4 L 15W-40

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 2,75 Incl. BTW: € 3,33

  • Shell Rimula R5 LE 10W-30

    Shell Rimula R5 LE 10W-30

    Heavy Duty Dieselmotorolie met synthetische technologie

    Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R5 LE 10W-30 zijn:

    • + Heavy Duty dieselmotoren
    • + Dieselmotoren met lage emissie

    Shell Rimula R5 LE 10W30 wordt gekenmerkt door een "Low-SAPS" additieventechnologie en is in staat een significante energiebesparing te bewerkstelligen. De beschermende werking is verbeterd door toepassing van synthetische basisoliën waardoor brandstofbesparing bereikt wordt zonder enige concessie te doen aan de duurzaamheid en levensduur van de motor.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 97,45 Incl. BTW: € 117,91

  • Shell Rimula R5 E 10W-40

    Shell Rimula R5 E 10W-40 Voorheen Spirax X 75W-90

    Heavy Duty Dieselmotorolie met synthetische technologie

    Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R5 E 10W-40 zijn:

    • + Heavy duty' dieselmotoren
    • + Hoog technologische lage emissie motoren

    Shell Rimula R5 E 10W-40 biedt bescherming onder de meest zware omstandigheden. Verbeterd met synthetische technologie levert Shell Rimula R5 E 10W-40 een significante energiebesparing, uitstekende roet- en viscositeitscontrole, bescherming tegen slijtage en kan veelzijdig gebruikt worden in een vloot met een diversiteit aan motoren.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 98,45 Incl. BTW: € 119,12

3 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Motorolie voor Vrachtwagens en Bussen.

Recentelijk is de nieuwe ACEA 2022 Heavy Duty geïntroduceerd. 

Met deze update zijn de categorieën E6 en E9 in het LOW SAPS-assortiment teruggetrokken en heeft de ACEA E8 en E11 hun plaats ingenomen, wat een aanzienlijke upgrade betekent. In het vernieuwde low SAPS-gebied zijn vijf nieuwe testprocedures toegevoegd, terwijl er drie zijn bijgekomen voor het oudere high SAPS-gebied.

Veranderingen in de markt en nieuwe hardwarevereisten kunnen nu sneller worden geïmplementeerd in de respectievelijke sequenties. Dit stelt de industrie in staat om directer te reageren op verschillende regelgevingen en technologische ontwikkelingen.

Producten met Light Duty claims van ACEA 2016 kunnen worden verkocht tot mei 2023, terwijl producten met ACEA 2016 Heavy Duty claims nog één jaar langer kunnen worden verkocht, tot mei 2024. Vanaf mei 2023 moeten echter alle nieuwe Heavy Duty-labels worden gebruikt voor marketing.

ACEA E11 komt als opvolger van ACEA E9. Het ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) heeft een classificatiesysteem voor motorolie dat bekend staat als de ACEA-specificaties. De meest recente specificatie de ACEA E9, werd in 2016 geïntroduceerd. Het is nu tijd voor vernieuwing.

ACEA E8 zal de huidige E6 specificatie gaan vervangen.

Zowel ACEA E8 als ACEA E11 zijn aangescherpt t.a.v. schuim- en afdichtingscompatibiliteitslimieten, bijgewerkte testlimieten voor biobrandstoffen, nieuwe reinheidstest van de motor en luchtafgiftetest (Mack T-13 / COAT). De huidige E6 en E9 specificaties blijven nog tot 1 mei 2024 van kracht. daarna vervallen zij.

Naast de groeiende technische en regelgevende uitdagingen, wordt de industrie ook geconfronteerd met de onvoorspelbaarheid van wereldwijde economische ketens, wat leidt tot veeleisende taken.