Vrachtwagens & Bussen
Zo vindt u de juiste selectie van motorolie
Aan de linker kant van deze pagina kunt een selectie maken in Viscositeit (10W-40 etc), Merk en / of Specificatie (bekijk alle opties onderACEA DIN ISO OEM).
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
-
Shell Rimula R3 10W
Shell Rimula R3 10W
Monograde Motorolie voor 'Heavy Duty' Dieselmotoren
Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R3 10W zijn:
- + Speciaal op dieselmotoren afgestemde prestaties
- + Industriëel constructie materieel, zoals hydrauliek olie
- + Stationaire toepassingen
De bewezen chemische samenstelling van Shell Rimula R3 10W oliën past zich aan uw rijomstandigheden aan en zorgt voor extra bescherming voor uw motor of materieel. Door het sterk detergerend vermogen blijven de zuigers en andere motoronderdelen schoon met als resultaat een efficiëntere motorprestatie en een verlengd motorleven.
Meer info -
Total Rubia SX 10W
Total Rubia SX 10W
Monograde motorolie
Toepassing Total Rubia SX 10W
- Monograde motorolie voor de smering van dieselmotoren in stationaire installaties, stroomgeneratoren en locomotieven.
- RUBIA SX kan worden gebruikt als monograde olie in versnellingsbakken, koppelomvormers, eindaandrijvingen en hydraulische systemen.
-
Castrol CRB Monograde 10W
CASTROL CRB Monograde 10W
Monograde bescherming voor bedrijfsvoertuigen en -uitrusting
Toepassing CASTROL CRB Monograde 10W
De primaire toepassing van Castrol CRB Monograde 10W is in dieselmotoren, hydraulische systemen en transmissies die het gebruik van een monograde dieselmotorolie specificeren.
Meer info -
Total Dynatrans ACX 10W
Total Dynatrans ACX 10W
Smeermiddel voor hydraulische systemen en transmissieonderdelen (assen of versnellingsbakken) uitgerust met specifieke remwrijvingsschijven
Toepassing Total Dynatrans ACX 10W
- TOTAL DYNATRANS ACX 10W, 30 & 50 zijn aangepast aan hydraulische systemen, Powershift versnellingsbakken, assen en eindaandrijvingen wanneer de fabrikant een vloeistof aanbeveelt die voldoet aan CAT TO-4 of een van de bovengenoemde specificaties.
- TOTAL DYNATRANS ACX wordt aanbevolen voor mijnbouw-, grondverzet- en bouwmachines tussen -20°C en +50°C: SAE 10W wordt voornamelijk gebruikt in hydraulische systemen; SAE 30 wordt voornamelijk gebruikt in Powershift versnellingsbakken; SAE 50 wordt voornamelijk gebruikt in assen en eindaandrijvingen.
- TOTAL DYNATRANS ACX 10W en 30 moeten worden gebruikt ter vervanging van CATERPILLAR HYDO Advanced 10, 20 en 30, met een verlengde verversingsinterval tot 3000 werkuren en meer, binnen de reguliere olieanalyse.
Motorolie voor Vrachtwagens en Bussen.
Recentelijk is de nieuwe ACEA 2022 Heavy Duty geïntroduceerd.
Met deze update zijn de categorieën E6 en E9 in het LOW SAPS-assortiment teruggetrokken en heeft de ACEA E8 en E11 hun plaats ingenomen, wat een aanzienlijke upgrade betekent. In het vernieuwde low SAPS-gebied zijn vijf nieuwe testprocedures toegevoegd, terwijl er drie zijn bijgekomen voor het oudere high SAPS-gebied.
Veranderingen in de markt en nieuwe hardwarevereisten kunnen nu sneller worden geïmplementeerd in de respectievelijke sequenties. Dit stelt de industrie in staat om directer te reageren op verschillende regelgevingen en technologische ontwikkelingen.
Producten met Light Duty claims van ACEA 2016 kunnen worden verkocht tot mei 2023, terwijl producten met ACEA 2016 Heavy Duty claims nog één jaar langer kunnen worden verkocht, tot mei 2024. Vanaf mei 2023 moeten echter alle nieuwe Heavy Duty-labels worden gebruikt voor marketing.
ACEA E11 komt als opvolger van ACEA E9. Het ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) heeft een classificatiesysteem voor motorolie dat bekend staat als de ACEA-specificaties. De meest recente specificatie de ACEA E9, werd in 2016 geïntroduceerd. Het is nu tijd voor vernieuwing.
ACEA E8 zal de huidige E6 specificatie gaan vervangen.
Zowel ACEA E8 als ACEA E11 zijn aangescherpt t.a.v. schuim- en afdichtingscompatibiliteitslimieten, bijgewerkte testlimieten voor biobrandstoffen, nieuwe reinheidstest van de motor en luchtafgiftetest (Mack T-13 / COAT). De huidige E6 en E9 specificaties blijven nog tot 1 mei 2024 van kracht. daarna vervallen zij.
Naast de groeiende technische en regelgevende uitdagingen, wordt de industrie ook geconfronteerd met de onvoorspelbaarheid van wereldwijde economische ketens, wat leidt tot veeleisende taken.