KENNIS is onze kracht!
Wij hebben de passie & kennis
voor techniek en smeermiddelen

KOSTENBESPARING:
Minder leveranciers: alle kwaliteitsmerken

LEVERINGEN:
Waarom is er een tekort aan smeerolie?
97% binnen 2 dagen geleverd
(mits op voorraad)

 

Vrachtwagens & Bussen

Zo vindt u de juiste selectie van motorolie

Aan de linker kant van deze pagina kunt een selectie maken in Viscositeit (10W-40 etc), Merk en / of Specificatie (bekijk alle opties onderACEA DIN ISO OEM).
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

+31 (0)88 654 3 654

1 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

  • Shell Spirax S4 CX 30

    Shell Spirax S4 CX 30 Voorheen: Donax TC 30

    Hoogwaardige transmissie en hydraulische olie voor grondverzet- en landbouwmachines

    Belangrijkste toepassingen van Shell Spirax S4 CX 30 zijn:

    • + Shell Spirax S4 CX 30 wordt aanbevolen voor gebruik in zware off-highway apparatuur geproduceerd door 's werelds toonaangevende fabrikanten waaronder; Caterpillar, Komatsu, Komatsu-Dresser en transmissies geproduceerd door Eaton, Eaton Fuller, ZF, Dana, Rockwell etc:
    • + Powershift transmissies
    • + Eindaandrijvingen
    • + Natte remmen
    • + Hydraulische systemen

    Shell Spirax S4 CX 30 is ontworpen om operatoren een zorgeloze werking en een maximale betrouwbaarheid gedurende de levensduur van hun apparatuur te bieden. Spirax S4 CX voldoet aan de hoge eisen van moderne transmissies, in olie ondergedompelde remmen en hydraulische systemen van zwaar belast 'off-highway' materialen (grondverzet, wegenbouw, constructie, mijnbouw, steengroeven ....).

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 113,25 Incl. BTW: € 137,03

1 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Motorolie voor Vrachtwagens en Bussen.

Recentelijk is de nieuwe ACEA 2022 Heavy Duty geïntroduceerd. 

Met deze update zijn de categorieën E6 en E9 in het LOW SAPS-assortiment teruggetrokken en heeft de ACEA E8 en E11 hun plaats ingenomen, wat een aanzienlijke upgrade betekent. In het vernieuwde low SAPS-gebied zijn vijf nieuwe testprocedures toegevoegd, terwijl er drie zijn bijgekomen voor het oudere high SAPS-gebied.

Veranderingen in de markt en nieuwe hardwarevereisten kunnen nu sneller worden geïmplementeerd in de respectievelijke sequenties. Dit stelt de industrie in staat om directer te reageren op verschillende regelgevingen en technologische ontwikkelingen.

Producten met Light Duty claims van ACEA 2016 kunnen worden verkocht tot mei 2023, terwijl producten met ACEA 2016 Heavy Duty claims nog één jaar langer kunnen worden verkocht, tot mei 2024. Vanaf mei 2023 moeten echter alle nieuwe Heavy Duty-labels worden gebruikt voor marketing.

ACEA E11 komt als opvolger van ACEA E9. Het ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) heeft een classificatiesysteem voor motorolie dat bekend staat als de ACEA-specificaties. De meest recente specificatie de ACEA E9, werd in 2016 geïntroduceerd. Het is nu tijd voor vernieuwing.

ACEA E8 zal de huidige E6 specificatie gaan vervangen.

Zowel ACEA E8 als ACEA E11 zijn aangescherpt t.a.v. schuim- en afdichtingscompatibiliteitslimieten, bijgewerkte testlimieten voor biobrandstoffen, nieuwe reinheidstest van de motor en luchtafgiftetest (Mack T-13 / COAT). De huidige E6 en E9 specificaties blijven nog tot 1 mei 2024 van kracht. daarna vervallen zij.

Naast de groeiende technische en regelgevende uitdagingen, wordt de industrie ook geconfronteerd met de onvoorspelbaarheid van wereldwijde economische ketens, wat leidt tot veeleisende taken.