KENNIS is onze kracht!
Wij hebben de passie & kennis
voor techniek en smeermiddelen

KOSTENBESPARING:
Minder leveranciers: alle kwaliteitsmerken

LEVERINGEN:
Waarom is er een tekort aan smeerolie?
97% binnen 2 dagen geleverd
(mits op voorraad)

 

AeroShell Oil

10 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

  • Shell Aeroshell Oil 100

    Aeroshell Oil 100

    Minerale smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil 100

    AeroShell Oliën zijn verkrijgbaar in vier verschillende viscositeitsgraden: - AeroShell Oil 65 - AeroShell Oil 80 - AeroShell Oil 100 - AeroShell Oil 120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 210° F in Saybolt Universal Seconds. De juiste kwaliteiten van deze AeroShell oliën zijn goedgekeurd voor gebruik in viertakt (vier cycli) gecertificeerde vliegtuigzuigermotoren (met uitzondering van Porsche) en andere radiale luchtvaartuigmotoren die olie gebruiken volgens specificatie SAE J1966 (MIL-L-6082) en waarvoor geen olie met een dispergeermiddel moet worden gebruikt. AeroShell-olie wordt voornamelijk gebruikt tijdens de inbraak van de meeste nieuwe of onlangs gereviseerde viertakt-vliegtuigzuigermotoren. De duur van de inbraak en de aanbevelingen voor de smering variëren, zodat exploitanten zich voor specifieke aanbevelingen moeten wenden tot de oorspronkelijke motorfabrikant en/of de revisiefaciliteit.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 85,45 Incl. BTW: € 103,39

  • Shell Aeroshell Oil W80

    Aeroshell Oil W80

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W80

    AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke soort komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 95,45 Incl. BTW: € 115,49

  • Shell Aeroshell Oil W 15W-50

    Aeroshell Oil W 15W-50

    Semi-synthetische smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren.

    Toepassing Aeroshell Oil W 15W-50

    AeroShell Oil W 15W-50 is bedoeld voor gebruik in gecertificeerde viertakt-cyclus vliegtuigzuigermotoren. AeroShell Oil W 15W-50 is superieur aan single grade olie in bijna elke toepassing. Het biedt gemakkelijker starten, betere smering na het opstarten, minder slijtage, minder corrosie en roestvorming, en een verbeterde reinheid met oliedrukken en -temperaturen die gelijk zijn aan die van single grade SAE 50 oliën bij volledig opgewarmde omstandigheden. Het anti-corrosie additievensysteem is ontworpen om roest of corrosie in alle soorten vliegtuigzuigermotoren te voorkomen. Bij vergelijkende tests van roestende nokkenassen onder hoge luchtvochtigheid was AeroShell Oil W 15W-50 bijna volledig vrij van roest, terwijl andere nokkenassen die geconditioneerd waren op andere oliën soms zware roestvorming vertoonden op nokkenlobben en lageroppervlakken. Deze resultaten geven aan dat AeroShell Oil W 15W-50 maximale anticorrosiebescherming kan bieden voor vliegtuigzuigermotoren, in combinatie met de juiste onderhoudspraktijken en de juiste bedrijfsomstandigheden. Vanwege de verbeterde stromingseigenschappen van AeroShell Oil W 15W-50 kunnen operators in sommige vliegtuigen iets lagere olietemperaturen waarnemen. In grotere vliegtuigen zal de oliekoelklep deze verandering normaalgesproken compenseren. In kleine vliegtuigen kan de olietemperatuur echter iets lager zijn. Exploitanten moeten altijd de olietemperatuur controleren om er zeker van te zijn dat deze in het door de fabrikant gespecificeerde bereik ligt. De meeste fabrikanten raden aan om de temperatuur van de cruise-olie tussen 82 en 930C (180 tot 2000 F) te houden. Olietemperaturen die beduidend lager liggen dan dit bereik kunnen leiden tot overmatige water- en brandstofvervuiling in het carter.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 97,76 Incl. BTW: € 118,29

  • Shell Aeroshell Oil W80 Plus

    Aeroshell Oil W80 Plus

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W80 Plus

    De geavanceerde additieven in AeroShell Oil W100 Plus bieden een betere bescherming tegen roest en slijtage dan conventionele enkelvoudige kwaliteiten. De additieven werken als een beschermende barrière om te voorkomen dat kritieke onderdelen langzaam worden afgebroken door roest of slijtage, vooral wanneer een vliegtuig stilstaat. Deze bescherming helpt de nokkenas en de lifters gecoat te houden, waardoor de kans op voortijdige schade wordt verkleind en de machinisten worden geholpen bij het bereiken van TBO.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 98,45 Incl. BTW: € 119,12

  • Shell Aeroshell Oil W100

    Aeroshell Oil W100

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W100

    AeroShell W Oliën zijn verkrijgbaar in drie verschillende viscositeitsgraden: AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 99,45 Incl. BTW: € 120,33

  • Shell Aeroshell Oil W100 Plus

    Aeroshell Oil W100 Plus

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W100 Plus

    De geavanceerde additieven in AeroShell Oil W100 Plus bieden een betere bescherming tegen roest en slijtage dan conventionele enkelvoudige kwaliteiten. De additieven werken als een beschermende barrière om te voorkomen dat kritieke onderdelen langzaam worden afgebroken door roest of slijtage, vooral wanneer een vliegtuig stilstaat. Deze bescherming helpt de nokkenas en de lifters gecoat te houden, waardoor de kans op voortijdige schade wordt verkleind en de machinisten worden geholpen bij het bereiken van TBO.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 99,75 Incl. BTW: € 120,70

  • Shell Aeroshell Oil 80

    Aeroshell Oil 80

    Minerale smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil 80

    AeroShell Oil 65 - AeroShell Oil 80 - AeroShell Oil 100 - AeroShell Oil 120. Het achtervoegsel voor elke soort komt overeen met de viscositeit van de olie bij 210°F in Saybolt Universal Seconds. De juiste kwaliteiten van deze AeroShell oliën zijn goedgekeurd voor gebruik in viertakt (vier cycli) gecertificeerde vliegtuigzuigermotoren (met uitzondering van Porsche) en andere radiale luchtvaartuigmotoren die olie gebruiken volgens de specificatie SAE J1966 (MIL-L-6082) en die geen olie met een dispergeermiddel nodig hebben. AeroShell-olie wordt voornamelijk gebruikt tijdens de inbraak van de meeste nieuwe of onlangs gereviseerde viertakt-vliegtuigzuigermotoren. De duur van de inbraak en de aanbevelingen voor de smering variëren, zodat de exploitanten zich voor specifieke aanbevelingen moeten wenden tot de oorspronkelijke motorfabrikant en/of de revisiefaciliteit.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 147,54 Incl. BTW: € 178,52

  • Shell Aeroshell Oil Sport Plus 4

    Aeroshell Oil Sport Plus 4

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren (4-takt)

    Toepassing Aeroshell Oil Sport Plus 4

    AeroShell Oil Sport Plus 4 is bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) vliegtuigzuigermotoren die een origineel auto-ontwerp hebben en daarom geen traditionele as-loze dispersie-vliegtuigmotoroliesoorten kunnen gebruiken. Deze motoren omvatten carburateur-, brandstofinjectie- en turbogeladen types zoals de ROTAX® 912 & 914-serie. AeroShell Sport Plus 4 kan worden gebruikt in geïntegreerde versnellingsbak en natte koppelingssystemen. AeroShell Oil Sport Plus 4 kan worden gebruikt in motoren die zowel op loodvrije benzine als op Avgas 100LL werken. Door de juiste keuze van additieven en goede oplosmiddeleigenschappen kan de olie omgaan met loodhoudende bijproducten die een halfvast slib in de olie kunnen vormen dat de doorgang van de olie kan beperken en de smering in gevaar kan brengen. AeroShell Oil Sport Plus 4 is in dit opzicht superieur aan de oliesoorten die bedoeld zijn voor toepassing in de auto/motorfiets. Raadpleeg het gebruikershandboek/handboek voor het juiste olieverversingsinterval bij gebruik van verschillende brandstoffen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 198,45 Incl. BTW: € 240,12

  • Shell Aeroshell Oil Diesel Ultra

    Aeroshell Oil Diesel Ultra

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigdieselmotoren

    Toepassing Aeroshell Oil Diesel Ultra

    AeroShell Oil Diesel Ultra is ontwikkeld voor gebruik in motoren met Jetbrandstof en de prestaties zijn geoptimaliseerd om te voldoen aan de eisen van dit unieke type motor/brandstofcombinatie. AeroShell Oil Diesel Ultra MOET NIET worden gebruikt in vonkontsteking of Avgas aangedreven vliegtuigmotoren.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 212,96 Incl. BTW: € 257,68

  • Shell Aeroshell Oil W120

    Aeroshell Oil W120

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W120

    AeroShell W Oliën zijn verkrijgbaar in drie verschillende viscositeitsgraden: AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 1.924,45 Incl. BTW: € 2.328,58

10 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina