KENNIS is onze kracht!
Wij hebben de passie & kennis
voor techniek en smeermiddelen
 

KOSTENBESPARING:
Minder leveranciers: alle kwaliteitsmerken
Vanaf 2x 200L zakt de prijs automatisch!
 

LEVERINGEN:
Waarom is er een tekort aan smeerolie?
97% binnen 2 dagen geleverd
(mits op voorraad)

 

Aero smeermiddelen voor de luchtvaart

Artikelen 1 tot 20 van 30 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  • Shell Aeroshell Fluid 41

    Aeroshell Fluid 41

    AeroShell Fluid 41 is een minerale hydraulische olie met een zeer hoge zuiverheidsgraad, en heeft verbeterde vloeistofeigenschappen.

    Toepassing Aeroshell Fluid 41

    AeroShell Fluid 41 is bedoeld als hydraulische vloeistof in alle moderne vliegtuigtoepassingen waarbij een minerale hydraulische vloeistof nodig is. AeroShell Fluid 41 wordt met name aanbevolen wanneer het gebruik van een "superclean" vloeistof kan bijdragen aan de verbetering van de betrouwbaarheid van de componenten, en kan worden gebruikt in vliegtuigsystemen die tussen -54°C tot 90°C en -54°C tot 135°C zonder druk werken. AeroShell Fluid 41 moet worden gebruikt in systemen met componenten van synthetisch rubber en mag niet worden gebruikt in systemen met natuurlijk rubber. AeroShell Fluid 41 is compatibel met AeroShell Fluids 4, 31, 51, 61 en 71 en SSF/LGF. Gechloreerde oplosmiddelen mogen niet worden gebruikt voor het reinigen van hydraulische componenten die AeroShell Fluid 41 gebruiken. Het resterende oplosmiddel verontreinigt de hydraulische vloeistof en kan leiden tot corrosie. Vanwege zijn eigenschappen wordt het ook gebruikt in verschillende industriële toepassingen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 25,36 Incl. BTW: € 30,69

  • Shell Aeroshell Oil 80

    Aeroshell Oil 80

    Minerale smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil 80

    AeroShell Oil 65 - AeroShell Oil 80 - AeroShell Oil 100 - AeroShell Oil 120. Het achtervoegsel voor elke soort komt overeen met de viscositeit van de olie bij 210°F in Saybolt Universal Seconds. De juiste kwaliteiten van deze AeroShell oliën zijn goedgekeurd voor gebruik in viertakt (vier cycli) gecertificeerde vliegtuigzuigermotoren (met uitzondering van Porsche) en andere radiale luchtvaartuigmotoren die olie gebruiken volgens de specificatie SAE J1966 (MIL-L-6082) en die geen olie met een dispergeermiddel nodig hebben. AeroShell-olie wordt voornamelijk gebruikt tijdens de inbraak van de meeste nieuwe of onlangs gereviseerde viertakt-vliegtuigzuigermotoren. De duur van de inbraak en de aanbevelingen voor de smering variëren, zodat de exploitanten zich voor specifieke aanbevelingen moeten wenden tot de oorspronkelijke motorfabrikant en/of de revisiefaciliteit.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 122,71 Incl. BTW: € 148,48

  • Shell Aeroshell Oil 100

    Aeroshell Oil 100

    Minerale smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil 100

    AeroShell Oliën zijn verkrijgbaar in vier verschillende viscositeitsgraden: - AeroShell Oil 65 - AeroShell Oil 80 - AeroShell Oil 100 - AeroShell Oil 120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 210° F in Saybolt Universal Seconds. De juiste kwaliteiten van deze AeroShell oliën zijn goedgekeurd voor gebruik in viertakt (vier cycli) gecertificeerde vliegtuigzuigermotoren (met uitzondering van Porsche) en andere radiale luchtvaartuigmotoren die olie gebruiken volgens specificatie SAE J1966 (MIL-L-6082) en waarvoor geen olie met een dispergeermiddel moet worden gebruikt. AeroShell-olie wordt voornamelijk gebruikt tijdens de inbraak van de meeste nieuwe of onlangs gereviseerde viertakt-vliegtuigzuigermotoren. De duur van de inbraak en de aanbevelingen voor de smering variëren, zodat exploitanten zich voor specifieke aanbevelingen moeten wenden tot de oorspronkelijke motorfabrikant en/of de revisiefaciliteit.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 126,82 Incl. BTW: € 153,45

  • Shell Aeroshell Oil W80

    Aeroshell Oil W80

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W80

    AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke soort komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 133,00 Incl. BTW: € 160,93

  • Shell Aeroshell Oil W80 Plus

    Aeroshell Oil W80 Plus

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W80 Plus

    De geavanceerde additieven in AeroShell Oil W100 Plus bieden een betere bescherming tegen roest en slijtage dan conventionele enkelvoudige kwaliteiten. De additieven werken als een beschermende barrière om te voorkomen dat kritieke onderdelen langzaam worden afgebroken door roest of slijtage, vooral wanneer een vliegtuig stilstaat. Deze bescherming helpt de nokkenas en de lifters gecoat te houden, waardoor de kans op voortijdige schade wordt verkleind en de machinisten worden geholpen bij het bereiken van TBO.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 137,47 Incl. BTW: € 166,34

  • Shell Aeroshell Oil W100 Plus

    Aeroshell Oil W100 Plus

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W100 Plus

    De geavanceerde additieven in AeroShell Oil W100 Plus bieden een betere bescherming tegen roest en slijtage dan conventionele enkelvoudige kwaliteiten. De additieven werken als een beschermende barrière om te voorkomen dat kritieke onderdelen langzaam worden afgebroken door roest of slijtage, vooral wanneer een vliegtuig stilstaat. Deze bescherming helpt de nokkenas en de lifters gecoat te houden, waardoor de kans op voortijdige schade wordt verkleind en de machinisten worden geholpen bij het bereiken van TBO.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 137,52 Incl. BTW: € 166,40

  • Shell Aeroshell Oil W100

    Aeroshell Oil W100

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W100

    AeroShell W Oliën zijn verkrijgbaar in drie verschillende viscositeitsgraden: AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 137,63 Incl. BTW: € 166,53

  • Shell Aeroshell Oil W 15W-50

    Aeroshell Oil W 15W-50

    Semi-synthetische smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren.

    Toepassing Aeroshell Oil W 15W-50

    AeroShell Oil W 15W-50 is bedoeld voor gebruik in gecertificeerde viertakt-cyclus vliegtuigzuigermotoren. AeroShell Oil W 15W-50 is superieur aan single grade olie in bijna elke toepassing. Het biedt gemakkelijker starten, betere smering na het opstarten, minder slijtage, minder corrosie en roestvorming, en een verbeterde reinheid met oliedrukken en -temperaturen die gelijk zijn aan die van single grade SAE 50 oliën bij volledig opgewarmde omstandigheden. Het anti-corrosie additievensysteem is ontworpen om roest of corrosie in alle soorten vliegtuigzuigermotoren te voorkomen. Bij vergelijkende tests van roestende nokkenassen onder hoge luchtvochtigheid was AeroShell Oil W 15W-50 bijna volledig vrij van roest, terwijl andere nokkenassen die geconditioneerd waren op andere oliën soms zware roestvorming vertoonden op nokkenlobben en lageroppervlakken. Deze resultaten geven aan dat AeroShell Oil W 15W-50 maximale anticorrosiebescherming kan bieden voor vliegtuigzuigermotoren, in combinatie met de juiste onderhoudspraktijken en de juiste bedrijfsomstandigheden. Vanwege de verbeterde stromingseigenschappen van AeroShell Oil W 15W-50 kunnen operators in sommige vliegtuigen iets lagere olietemperaturen waarnemen. In grotere vliegtuigen zal de oliekoelklep deze verandering normaalgesproken compenseren. In kleine vliegtuigen kan de olietemperatuur echter iets lager zijn. Exploitanten moeten altijd de olietemperatuur controleren om er zeker van te zijn dat deze in het door de fabrikant gespecificeerde bereik ligt. De meeste fabrikanten raden aan om de temperatuur van de cruise-olie tussen 82 en 930C (180 tot 2000 F) te houden. Olietemperaturen die beduidend lager liggen dan dit bereik kunnen leiden tot overmatige water- en brandstofvervuiling in het carter.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 147,45 Incl. BTW: € 178,41

  • Shell Aeroshell Oil Sport Plus 4

    Aeroshell Oil Sport Plus 4

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigzuigermotoren (4-takt)

    Toepassing Aeroshell Oil Sport Plus 4

    AeroShell Oil Sport Plus 4 is bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) vliegtuigzuigermotoren die een origineel auto-ontwerp hebben en daarom geen traditionele as-loze dispersie-vliegtuigmotoroliesoorten kunnen gebruiken. Deze motoren omvatten carburateur-, brandstofinjectie- en turbogeladen types zoals de ROTAX® 912 & 914-serie. AeroShell Sport Plus 4 kan worden gebruikt in geïntegreerde versnellingsbak en natte koppelingssystemen. AeroShell Oil Sport Plus 4 kan worden gebruikt in motoren die zowel op loodvrije benzine als op Avgas 100LL werken. Door de juiste keuze van additieven en goede oplosmiddeleigenschappen kan de olie omgaan met loodhoudende bijproducten die een halfvast slib in de olie kunnen vormen dat de doorgang van de olie kan beperken en de smering in gevaar kan brengen. AeroShell Oil Sport Plus 4 is in dit opzicht superieur aan de oliesoorten die bedoeld zijn voor toepassing in de auto/motorfiets. Raadpleeg het gebruikershandboek/handboek voor het juiste olieverversingsinterval bij gebruik van verschillende brandstoffen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 167,62 Incl. BTW: € 202,82

  • Shell Aeroshell Grease 14

    Aeroshell Grease 14

    AeroShell Grease 14 is een universeel helikoptervet dat is samengesteld uit een minerale olie die is verdikt met een calciumzeep en dat uitstekende anti-fret en anti-vochtcorrosie eigenschappen bezit. Het is oxidatie- en corrosieremmend. Het nuttige bedrijfstemperatuurbereik is -54°C tot +93°C.

    Toepassing Aeroshell Grease 14

    AeroShell Grease 14 is het toonaangevende multi-purpose helikoptervet en is goedgekeurd door alle helikopterfabrikanten. Door zijn anti-fret eigenschappen is AeroShell Grease 14 bijzonder geschikt voor de smering van de hoofd- en staartrotorlagers van helikopters, splines, enz.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 168,52 Incl. BTW: € 203,91

  • Shell Aeroshell Oil Diesel Ultra

    Aeroshell Oil Diesel Ultra

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigdieselmotoren

    Toepassing Aeroshell Oil Diesel Ultra

    AeroShell Oil Diesel Ultra is ontwikkeld voor gebruik in motoren met Jetbrandstof en de prestaties zijn geoptimaliseerd om te voldoen aan de eisen van dit unieke type motor/brandstofcombinatie. AeroShell Oil Diesel Ultra MOET NIET worden gebruikt in vonkontsteking of Avgas aangedreven vliegtuigmotoren.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 183,20 Incl. BTW: € 221,67

  • Shell Aeroshell Turbine Oil 2

    Aeroshell Turbine Oil 2

    Minerale Turbineolie voor straalmotoren

    Toepassing Aeroshell Turbine Oil 2

    AeroShell Turbine Oil 2 wordt veel gebruikt voor het afremmen van brandstofsystemen en brandstofsysteemcomponenten tijdens de opslag. AeroShell Turbine Oil 2 is een analoog aan de Russische Grade MK-8 en kan daarom worden gebruikt in motoren die het gebruik van MK-8 vereisen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 204,41 Incl. BTW: € 247,34

  • Shell Aeroshell Grease 22

    Aeroshell Grease 22

    Synthetisch vet voor vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell Grease 22

    AeroShell Grease 22 wordt vooral aanbevolen voor gebruik onder zware bedrijfsomstandigheden, zoals bij hoge lagerbelastingen, hoge toerentallen, een breed bedrijfstemperatuurbereik en vooral daar waar een lange vetretentie en een hoge weerstand tegen waterafspoeling vereist zijn. - De brede waaier van toepassingen omvat vliegtuigwiellagers, motoraccessoires, besturingssystemen, actuatoren, schroefverbindingen, servomechanismen en elektromotoren, helikopterrotorlagers, instrumenten, casco-smering, scharnierpennen, statische verbindingen, landingsgestellen. - AeroShell Grease 22 bevat een synthetische koolwaterstofolie en mag niet worden gebruikt in contact met incompatibele afdichtingsmaterialen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 205,89 Incl. BTW: € 249,13

  • Shell Aeroshell Grease 33

    Aeroshell Grease 33

    Synthetisch vet voor vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell Grease 33

    Al vele jaren proberen vliegtuigexploitanten de vetten die in vliegtuigen worden gebruikt te rationaliseren en het aantal verschillende vetten in hun voorraden te verminderen. Onlangs is Boeing begonnen met onderzoek naar een nieuw, algemeen toepasbaar, corrosieremmend vet. Het doel was een vet op basis van niet-klei, dat een langere levensduur van onderdelen en mechanismen zou bieden en een betere slijtvastheid en corrosiebestendigheid zou hebben. Dit leidde tot de introductie van de nieuwe Boeing-specificatie BMS 3-33. Vanwege het brede scala aan bedrijfstemperaturen, belastingen en andere omgevingscondities die nodig zijn voor verschillende vliegtuigonderdelen, worden tijdens de routinesmering van vliegtuigonderdelen verschillende soorten vet met verschillende gewenste eigenschappen gebruikt. Boeing heeft bij de ontwikkeling van de BMS 3-33-specificatie rekening gehouden met de eigenschappen van de verschillende soorten vet die in vliegtuigen worden gebruikt en heeft een specificatie geschreven voor een vet dat betere prestaties zou leveren en dat in een zo breed mogelijk scala van vettoepassingen zou kunnen worden gebruikt. AeroShell Grease 33 is goedgekeurd voor BMS 3-33C en biedt de verbeterde prestatie-eigenschappen die door deze specificatie worden vereist. AeroShell Grease 33 kan worden gebruikt voor routinematige smering in Boeing vliegtuigen waar MIL-PRF-23827C of BMS 3-24 is gespecificeerd. AeroShell Grease 33 kan ook worden gebruikt in sommige toepassingen op Boeing vliegtuigen die het gebruik van MIL-G21164 vereisen. Andere toepassingen op Boeing-vliegtuigen die het gebruik van MIL-G-21164 en andere vetten vereisen, worden momenteel beoordeeld en te zijner tijd zal Boeing de details van het volledige scala aan toepassingen publiceren. Voor de huidige status, zie de laatste uitgave van de Boeing Service Letter "BMS 3-33C General Purpose Aircraft Grease". AeroShell Grease 33 kan worden gebruikt voor routinesmering in toepassingen waar MIL-PRF-23827C is gespecificeerd voor vliegtuigen van McDonnell Douglas, Airbus, BAe Regional Aircraft, Canadair, Lockheed, Embraer, Fokker en Gulfstream (met uitzondering van wiellagers, toepassingen boven 121°C en schuiftoepassingen waarbij molybdeendisulfide nodig is). Andere vliegtuigfabrikanten evalueren AeroShell Grease 33 met het oog op de goedkeuring voor gebruik in hun vliegtuigen. Exploitanten dienen regelmatig bij deze fabrikanten te informeren naar de laatste stand van zaken. Het gebruik van AeroShell Grease 33 kan exploitanten de volgende voordelen bieden: Minder voorraden; minder arbeidskosten voor onderhoud; minder kans op verkeerde toepassing van het product.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 212,25 Incl. BTW: € 256,82

  • Shell Aeroshell Grease 7

    Aeroshell Grease 64

    AeroShell Vet 64 bestaat uit AeroShell Vet 33 versterkt met 5% molybdeendisulfide. Het bezit de verbeterde anti-slijtage en anti-corrosie eigenschappen van AeroShell Grease 33 met de toegevoegde EP (Extreme Pressure) eigenschappen door de toevoeging van een vast smeermiddel. Het nuttige bedrijfstemperatuurbereik is -73°C tot +121°C.

    Toepassing Aeroshell Grease 64

    AeroShell Grease 33 heeft zich gevestigd als het antwoord op het merendeel van de General Purpose van het casco, de eisen voor het smeren van casco's, en is goedgekeurd voor gebruik in Boeing, Airbus en vele andere vliegtuigtypen. Het stelt de norm met uitzonderlijke anti-corrosie- en anti-slijtage prestaties, terwijl het vliegtuigexploitanten in staat stelt hun vetvoorraad te verkleinen en het risico van verkeerde toepassing te verminderen. Er blijft echter een klein aantal hoogbelaste, glijdende toepassingen op het casco waar de extra boost van molybdeendisulfide altijd nodig zal zijn. Om aan deze behoefte tegemoet te komen heeft Shell Aviation AeroShell Grease 64 ontwikkeld. AeroShell Grease 64 deelt dezelfde geavanceerde vettechnologie als de moedermaatschappij en beschikt ook over de extreme druk (EP) eigenschappen van molybdeendisulfide.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 226,26 Incl. BTW: € 273,77

  • Shell Aeroshell Grease 6

    Aeroshell Grease 6

    AeroShell Grease 6 is een algemeen toepasbaar vet dat bestaat uit een met Microgel® ingedikte minerale olie en dat binnen een beperkt bereik goede allround eigenschappen bezit. Het is geremd tegen oxidatie en corrosie en heeft een goede waterbestendigheid en een laag geluidsniveau. Het nuttige werktemperatuurbereik is -40°C tot +121°C.

    Toepassing Aeroshell Grease 6

    AeroShell Grease 6 is een algemeen toepasbaar cascovet voor gebruik in wentellagers, tandwielkasten en glijlagers binnen het temperatuurbereik van -40°C tot +121°C.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 253,38 Incl. BTW: € 306,59

  • Shell Aeroshell LGF

    Aeroshell LGF

    Minerale schokdempervloeistof voor vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell LGF

    De uitstekende lage temperatuur eigenschappen van AeroShell LGF maken het bijzonder geschikt in gebieden met lage temperaturen. AeroShell LGF is strogeel van kleur.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 270,12 Incl. BTW: € 326,85

  • Mobil EAL Arctic 100

    Mobil EAL Arctic 100

    Koelcompressoroliën

    Toepassing Mobil EAL Arctic 100

    Toepassingsoverwegingen: De Mobil EAL Arctic Serie oliën zijn hygroscopisch en er moeten maatregelen getroffen worden om de opname van vocht te voorkomen. Verpakkingen dienen goed afgesloten te zijn als deze niet gebruikt worden en kleine verpakkingen hebben de voorkeur. Het product mag niet overgebracht worden in een plastic container indien hierdoor vocht opgenomen kan worden. De Mobil EAL Arctic Serie oliën worden aanbevolen voor koelinstallaties waar koelmiddelen met HFC of koolstofdioxide gebruikt worden. Typische toepassingen zijn: Huishoudelijke koeling zoals koelkasten, vriezers, airconditioners en warmtepompen. Commerciële koelinstallaties zoals airconditioners in kantoren, winkelcentra en in hotels en in mobiele koelsystemen. Industriële toepassingen zoals bij het bereiden en invriezen van voedsel en in koudetechniek toepassingen

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 280,40 Incl. BTW: € 339,28

  • Shell Aeroshell Grease 64

    Aeroshell Grease 64

    AeroShell Vet 64 bestaat uit AeroShell Vet 33 versterkt met 5% molybdeendisulfide. Het bezit de verbeterde anti-slijtage en anti-corrosie eigenschappen van AeroShell Grease 33 met de toegevoegde EP (Extreme Pressure) eigenschappen door de toevoeging van een vast smeermiddel. Het nuttige bedrijfstemperatuurbereik is -73°C tot +121°C.

    Toepassing Aeroshell Grease 64

    AeroShell Grease 33 heeft zich gevestigd als het antwoord op het merendeel van de General Purpose van het casco, de eisen voor het smeren van casco's, en is goedgekeurd voor gebruik in Boeing, Airbus en vele andere vliegtuigtypen. Het stelt de norm met uitzonderlijke anti-corrosie- en anti-slijtage prestaties, terwijl het vliegtuigexploitanten in staat stelt hun vetvoorraad te verkleinen en het risico van verkeerde toepassing te verminderen. Er blijft echter een klein aantal hoogbelaste, glijdende toepassingen op het casco waar de extra boost van molybdeendisulfide altijd nodig zal zijn. Om aan deze behoefte tegemoet te komen heeft Shell Aviation AeroShell Grease 64 ontwikkeld. AeroShell Grease 64 deelt dezelfde geavanceerde vettechnologie als de moedermaatschappij en beschikt ook over de extreme druk (EP) eigenschappen van molybdeendisulfide.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 328,53 Incl. BTW: € 397,52

  • Shell Aeroshell Turbine Oil 560

    Aeroshell Turbine Oil 560

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigturbinemotoren

    Toepassing Aeroshell Turbine Oil 560

    De veranderingen die de afgelopen twintig jaar hebben plaatsgevonden in de prestaties van de motor (in termen van een beter brandstofverbruik, hogere bedrijfstemperaturen en -drukken) en de onderhoudspraktijken hebben geresulteerd in een grotere ernst van de bedrijfsomstandigheden van het smeermiddel. AeroShell Turbine Oil 560 is ontwikkeld om bestand te zijn tegen de vijandige omgevingen van de huidige hoogaangedreven motoren met hoge compressie, waarin de oudere generatie oliën kan worden belast tot en buiten hun thermische grenzen, zoals blijkt uit de vercooksing van de olie in de lagers met hoge temperatuur. Door het overwinnen van de problemen die gepaard gaan met het gebruik van oude technologie-oliën in nieuwe technologie-motoren, zorgt AeroShell Turbine Oil 560: voor een schonere motor; zorgt voor een beter draagvermogen; verlaagt de onderhoudskosten; verlengt de levensduur van de lagers in zowel nieuwe als bestaande motoren. Om de militaire autoriteiten in staat te stellen te profiteren van deze betere prestaties in militaire motoren werd de specificatie MIL-PRF-23699 herschreven om er een "High Thermal Stability" (HTS) kwaliteit in op te nemen, evenals de Standard (STD) en Corrosion Inhibited (C/I) kwaliteiten. AeroShell Turbine Oil 560 is volledig goedgekeurd als HTS-olie. Met de komst van de nieuwe civiele turbine olie specificatie, SAE AS5780, die strengere eisen stelt dan de militaire specificatie, werd AeroShell Turbine Oil 560 goedgekeurd als een SPC (Standard Performance Capability) olie. Met ingang van 1 januari 2002 is AeroShell Turbine Oil 560 gefabriceerd met een verbeterde formulering om de anti-coking prestaties verder te verbeteren. AeroShell Turbine Oil 560 bevat een synthetische esterolie en mag niet worden gebruikt in contact met incompatibele afdichtingsmaterialen en heeft ook invloed op sommige verven en kunststoffen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 350,60 Incl. BTW: € 424,23

Artikelen 1 tot 20 van 30 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2