KENNIS is onze kracht!
Wij hebben de passie & kennis
voor techniek en smeermiddelen

KOSTENBESPARING:
Minder leveranciers: alle kwaliteitsmerken

LEVERINGEN:
Waarom is er een tekort aan smeerolie?
97% binnen 2 dagen geleverd
(mits op voorraad)

 

AeroShell

Bent u op zoek naar smeermiddelen voor de luchtvaartindustrie? De AeroShell smeermiddelen serie is hier speciaal voor ontwikkeld. De meest oliën voldoen aan strenge eisen vanuit de Britse of Amerikaanse specificaties. De Aeroshell smeermiddelen serie is onderverdeeld in 3 typen productcategorieën, namelijk, grease, fluid en turbine oil. Deze categorieën worden verder onderverdeeld met een letter en/of cijfer.

Wilt u Smeermiddelen uit de AeroShell serie kopen? Bij OlieOnline bent u aan het juiste adres. Heeft u een vraag of twijfelt u welk AeroShell smeermiddel u moet kopen? Neem contact met ons op voor vrijblijvend advies of gebruik de online oliekiezer.

Artikelen 21 tot 29 van 29 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2
  • Shell Aeroshell Fluid 2XN

    Aeroshell Fluid 2XN

    Corrosie-inhibitie van minerale olie voor het behoud van vliegtuigmotoren

    Toepassing Aeroshell Fluid 2XN

    AeroShell Fluid 2XN wordt voornamelijk gebruikt als een ingrediënt van AeroShell Fluid 2F, maar kan onverdund worden gebruikt om extra bescherming te bieden voor zuigermotoren na het uitlopen op AeroShell Fluid 2F, door het spuiten van uitlaatpoorten, tuimelaars, accessoires. Voor vliegtuigturbinemotoren is een mengsel van één deel AeroShell Fluid 2XN tot drie delen AeroShell Turbine Oil 2 nodig. Gedetailleerde instructies voor het afremmen van turbines worden gegeven in de specificatie MIL-E-5607F. Het asloze anti-corrosie additievenpakket samen met de sterk geraffineerde minerale basisolie beschermt de motor door de effecten van vochtigheid te minimaliseren en de zure componenten van motorolie-oxidatie en, in zuigermotoren, ook de verbrandingsbijproducten te neutraliseren.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 451,30 Incl. BTW: € 546,07

  • Shell Aeroshell Fluid S.8350

    Aeroshell Fluid S.8350

    AeroShell Fluid S.8350 is een SAE 90 extreme pressure tandwielkastolie.

    Toepassing Aeroshell Fluid S.8350

    AeroShell Fluid S.8350 wordt gebruikt voor helikopterrotortandwielen, aandrijfassen en pitch control mechanismen en overal waar hoge belastingen en lage snelheden in tandwielen het gebruik van een 90 EP tandwielolie vereisen. AeroShell Fluid S.8350 is goedgekeurd voor gebruik in diverse Westland helikopter tandwielkasten. AeroShell Fluid S.8350 mag niet worden gebruikt in motoren.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 471,59 Incl. BTW: € 570,62

  • Shell Aeroshell Fluid 3

    Aeroshell Fluid 3

    Minerale smeerolie voor algemeen gebruik in vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell Fluid 3

    AeroShell Fluid 3 wordt aanbevolen voor algemene smering van vliegtuigonderdelen die een lichte olie nodig hebben, zoals scharnieren, draaikoppelingen, asverbindingen, koppelingspennen en lagers, katrollen, kabels, cameramechanismen, radio- en radartoestellen en -instrumenten. AeroShell Fluid 3 wordt normaal gesproken aangebracht met behulp van een oliekan of -borstel. Om deze reden wordt het ook wel omschreven als 'een oliebliksmeermiddel'. Het bedrijfstemperatuurbereik van AeroShell Fluid 3 is -54°C tot +121°C. Voor hoge temperatuur toepassingen waar geen voorziening is getroffen voor frequente hersmering moet de synthetische olie, AeroShell Fluid 12, worden gebruikt in plaats van de minerale olie, AeroShell Fluid 3; in dit geval moet er echter voor worden gezorgd dat er geen onverenigbaarheid is tussen AeroShell Fluid 12 en afdichtingen, verven, enz.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 475,45 Incl. BTW: € 575,29

  • Shell Aeroshell Turbine Oil 560

    Aeroshell Turbine Oil 560

    Synthetische smeerolie voor vliegtuigturbinemotoren

    Toepassing Aeroshell Turbine Oil 560

    De veranderingen die de afgelopen twintig jaar hebben plaatsgevonden in de prestaties van de motor (in termen van een beter brandstofverbruik, hogere bedrijfstemperaturen en -drukken) en de onderhoudspraktijken hebben geresulteerd in een grotere ernst van de bedrijfsomstandigheden van het smeermiddel. AeroShell Turbine Oil 560 is ontwikkeld om bestand te zijn tegen de vijandige omgevingen van de huidige hoogaangedreven motoren met hoge compressie, waarin de oudere generatie oliën kan worden belast tot en buiten hun thermische grenzen, zoals blijkt uit de vercooksing van de olie in de lagers met hoge temperatuur. Door het overwinnen van de problemen die gepaard gaan met het gebruik van oude technologie-oliën in nieuwe technologie-motoren, zorgt AeroShell Turbine Oil 560: voor een schonere motor; zorgt voor een beter draagvermogen; verlaagt de onderhoudskosten; verlengt de levensduur van de lagers in zowel nieuwe als bestaande motoren. Om de militaire autoriteiten in staat te stellen te profiteren van deze betere prestaties in militaire motoren werd de specificatie MIL-PRF-23699 herschreven om er een "High Thermal Stability" (HTS) kwaliteit in op te nemen, evenals de Standard (STD) en Corrosion Inhibited (C/I) kwaliteiten. AeroShell Turbine Oil 560 is volledig goedgekeurd als HTS-olie. Met de komst van de nieuwe civiele turbine olie specificatie, SAE AS5780, die strengere eisen stelt dan de militaire specificatie, werd AeroShell Turbine Oil 560 goedgekeurd als een SPC (Standard Performance Capability) olie. Met ingang van 1 januari 2002 is AeroShell Turbine Oil 560 gefabriceerd met een verbeterde formulering om de anti-coking prestaties verder te verbeteren. AeroShell Turbine Oil 560 bevat een synthetische esterolie en mag niet worden gebruikt in contact met incompatibele afdichtingsmaterialen en heeft ook invloed op sommige verven en kunststoffen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 478,45 Incl. BTW: € 578,92

  • Shell Aeroshell Turbine Oil 390

    Aeroshell Turbine Oil 390

    AeroShell Turbine Oil 390 is een 3 mm2 /s synthetische diesterolie met een zorgvuldig geselecteerde en uitgebalanceerde combinatie van additieven om de thermische en oxidatiestabiliteit te verbeteren en het draagvermogen van de basisolie te verhogen.

    Toepassing Aeroshell Turbine Oil 390

    AeroShell Turbine Oil 390 is voornamelijk ontwikkeld als een verbeterde 3 mm2 /s olie voor Britse turbojet motoren. AeroShell Turbine Oil 390 is volledig goedgekeurd voor een breed scala aan turbinemotoren. - Meer recentelijk is er, vanwege de lage temperatuur eigenschappen van AeroShell Turbine Oil 390, interesse in het gebruik van deze olie in hulpaggregaten (APU) om de effecten van koud water te overwinnen. Normaal gesproken wordt de APU tijdens een cruise uitgeschakeld, de APU heeft dan last van koud water, vaak langdurig, en wanneer de unit wordt gestart is er een aanzienlijke moeilijkheidsgraad waardoor de unit niet op snelheid komt in de gegeven tijd, waardoor er een opgehangen start ontstaat. In dergelijke gevallen waarin de APU onderhevig is aan een lange koudedamp zal de viscositeit van de standaard 5 mm2 /s oliën die in de APU worden gebruikt, toenemen van 5 mm2 /s bij 100°C tot typisch 10.000 mm2 /s bij -40°C . Bij deze veel hogere viscositeit kan de olie niet gemakkelijk vloeien, wat leidt tot een grote viskeuze weerstand in de APU, wat bijdraagt aan de moeilijkheid om te starten. AeroShell Turbine Oil 390 daarentegen ondervindt een veel kleinere viscositeitsverhoging (typisch 2000 mm2 /s bij -40°C) met een vermindering van de viskeuze weerstand die vaak voldoende is om opgehangen startproblemen te overwinnen. Alle ervaringen tot nu toe laten een aanzienlijke verbetering zien in de koude betrouwbaarheid van de APU wanneer AeroShell Turbine Oil 390 wordt gebruikt.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 537,13 Incl. BTW: € 649,93

  • Shell Aeroshell Grease 33

    Aeroshell Grease 33

    Synthetisch vet voor vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell Grease 33

    Al vele jaren proberen vliegtuigexploitanten de vetten die in vliegtuigen worden gebruikt te rationaliseren en het aantal verschillende vetten in hun voorraden te verminderen. Onlangs is Boeing begonnen met onderzoek naar een nieuw, algemeen toepasbaar, corrosieremmend vet. Het doel was een vet op basis van niet-klei, dat een langere levensduur van onderdelen en mechanismen zou bieden en een betere slijtvastheid en corrosiebestendigheid zou hebben. Dit leidde tot de introductie van de nieuwe Boeing-specificatie BMS 3-33. Vanwege het brede scala aan bedrijfstemperaturen, belastingen en andere omgevingscondities die nodig zijn voor verschillende vliegtuigonderdelen, worden tijdens de routinesmering van vliegtuigonderdelen verschillende soorten vet met verschillende gewenste eigenschappen gebruikt. Boeing heeft bij de ontwikkeling van de BMS 3-33-specificatie rekening gehouden met de eigenschappen van de verschillende soorten vet die in vliegtuigen worden gebruikt en heeft een specificatie geschreven voor een vet dat betere prestaties zou leveren en dat in een zo breed mogelijk scala van vettoepassingen zou kunnen worden gebruikt. AeroShell Grease 33 is goedgekeurd voor BMS 3-33C en biedt de verbeterde prestatie-eigenschappen die door deze specificatie worden vereist. AeroShell Grease 33 kan worden gebruikt voor routinematige smering in Boeing vliegtuigen waar MIL-PRF-23827C of BMS 3-24 is gespecificeerd. AeroShell Grease 33 kan ook worden gebruikt in sommige toepassingen op Boeing vliegtuigen die het gebruik van MIL-G21164 vereisen. Andere toepassingen op Boeing-vliegtuigen die het gebruik van MIL-G-21164 en andere vetten vereisen, worden momenteel beoordeeld en te zijner tijd zal Boeing de details van het volledige scala aan toepassingen publiceren. Voor de huidige status, zie de laatste uitgave van de Boeing Service Letter "BMS 3-33C General Purpose Aircraft Grease". AeroShell Grease 33 kan worden gebruikt voor routinesmering in toepassingen waar MIL-PRF-23827C is gespecificeerd voor vliegtuigen van McDonnell Douglas, Airbus, BAe Regional Aircraft, Canadair, Lockheed, Embraer, Fokker en Gulfstream (met uitzondering van wiellagers, toepassingen boven 121°C en schuiftoepassingen waarbij molybdeendisulfide nodig is). Andere vliegtuigfabrikanten evalueren AeroShell Grease 33 met het oog op de goedkeuring voor gebruik in hun vliegtuigen. Exploitanten dienen regelmatig bij deze fabrikanten te informeren naar de laatste stand van zaken. Het gebruik van AeroShell Grease 33 kan exploitanten de volgende voordelen bieden: Minder voorraden; minder arbeidskosten voor onderhoud; minder kans op verkeerde toepassing van het product.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 553,48 Incl. BTW: € 669,71

  • Shell Aeroshell Fluid 12

    Aeroshell Fluid 12

    Synthetische smeerolie voor algemeen gebruik in vliegtuigen

    Toepassing Aeroshell Fluid 12

    AeroShell Fluid 12 wordt gebruikt voor de algemene smering van vliegtuigen, maar ook voor de gimballagers van de gyro-instrumenten van vliegtuigen, afzonderlijk gesmeerde hogesnelheidsturbines en -compressoren, apparatuur voor de luchtcyclus van vliegtuigen en elektronische apparatuur. AeroShell Fluid 12 is met name geschikt voor gebruik wanneer een olie met een lage verdampingssnelheid nodig is bij hoge en lage temperaturen. AeroShell Fluid 12 is een synthetische olie en mag niet worden gebruikt in contact met incompatibele afdichtingsmaterialen zoals neopreen of natuurrubber. Geschikte afdichtingsmaterialen zijn onder andere Fluorocarbon (Viton). AeroShell Fluid 12 kan ook bepaalde verven en kunststoffen aantasten. Het wordt aanbevolen om de componenten te evalueren op hun compatibiliteit als er vragen zijn.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 902,27 Incl. BTW: € 1.091,75

  • Shell Aeroshell Oil W120

    Aeroshell Oil W120

    Minerale asloze dispergeerolie voor vliegtuigzuigermotoren

    Toepassing Aeroshell Oil W120

    AeroShell W Oliën zijn verkrijgbaar in drie verschillende viscositeitsgraden: AeroShell Oil W80 - AeroShell Oil W100 - AeroShell Oil W120. Het achtervoegsel voor elke graad komt overeen met de viscositeit van de olie bij 2100 F in Saybolt Universal Seconds. AeroShell W Oliën zijn bedoeld voor gebruik in viertakt (viertakt) gecertificeerde zuigermotoren, inclusief motoren met brandstofinjectie en turbocompressoren. AeroShell W-oliën worden niet aanbevolen voor gebruik in automotoren. Voor automotoren die worden omgebouwd voor gebruik in vliegtuigen, moet de specifieke motorfabrikant of het ombouwbureau worden geraadpleegd voor de juiste olieaanbeveling. De meeste radiale motoroperators gebruiken AeroShell Oil W120 in warm weer, waarbij AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 wordt gebruikt in koelere omgevingstemperaturen. AeroShell Oil W100 of AeroShell Oil W 15W-50 zijn de gebruikelijke keuzes voor de meeste operators van Lycoming en Continental vlakke motoren, maar tijdens koudere delen van het jaar zou het gebruik van AeroShell Oil W80 in plaats van AeroShell Oil W100 een uitstekende keuze zijn. Hoewel sommige fabrikanten van vliegtuigmotoren en rebuilders/revisiebedrijven in hun servicebulletins voorstellen om een rechte minerale olie te gebruiken in nieuwe of gereviseerde motoren, staan andere rebuilders of fabrikanten, met name voor motoren zoals de Lycoming O-320H en O/LO360E, ofwel asloze dispergeerolie of rechte minerale olie voor inbraak toe, terwijl asloze dispergeerolie voor alle Lycoming-motoren met turbolading verplicht wordt gesteld voor inbraak. Exploitanten moeten bij motorfabrikanten of revisoren controleren of de juiste aanbeveling voor de specifieke motor en toepassing wordt gegeven.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 1.924,45 Incl. BTW: € 2.328,58

  • Shell Aeroshell Calibr. Fluid 2

    AeroShell Calibrating Fluid 2

    AeroShell Calibrating Fluid 2 is samengesteld uit Specially Run Stoddard Solvent en wordt gebruikt voor het kalibreren van onderdelen van het vliegtuigbrandstofsysteem.

    Toepassing AeroShell Calibrating Fluid 2

    AeroShell Calibrating Fluid 2 is bedoeld voor het kalibreren van brandstofsysteemonderdelen van turbinemotoren van vliegtuigen.

    Meer info

    Vanaf: Excl. BTW: € 2.045,59 Incl. BTW: € 2.475,16

Artikelen 21 tot 29 van 29 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2