Vrachtwagens & Bussen
Zo vindt u de juiste selectie van motorolie
Aan de linker kant van deze pagina kunt een selectie maken in Viscositeit (10W-40 etc), Merk en / of Specificatie (bekijk alle opties onderACEA DIN ISO OEM).
Heeft u nog vragen? Neem gerust contact met ons op.
-
Shell Rimula R4 L 15W40
Shell Rimula R4 L 15W-40 low SAPS
Voor Zware Diesel Motoren oa CAT Scania Iveco MAN Mercedes Volvo
Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R4L 15W-40 zijn:
- Off-Highway toepassingen
- Voor zwaarbelaste Heavy diesel motoren
- Geschikt voor DPF en Katalysatoren
Rimula R4L 15W40 bespaart in onderhoudskosten door langere standtijden roetfilters en katalysatoren. Bekijk onder aan deze pagina alle goedkeuringen van Rimula R4 L 15W-40
Meer info - Off-Highway toepassingen
-
Shell Rimula R4 X 15W40
Shell Rimula R4 X 15W-40
Motorolie voor zware dieselmotoren
Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R4 X 15W-40 zijn:
- + Zwaar belaste 'Heavy Duty' dieselmotoren
- + Superieure technologie voor lage emissie motoren
Shell Rimula R4 X 15W40 bevat speciaal geselecteerde additieven die ontwikkeld zijn om 3-voudige bescherming te bieden op het gebied van motor- en olielevensduur. Hierdoor worden de onderhoudskosten verminderd en neemt de betrouwbaarheid van de voertuigen toe. Shell Rimula R4 X 15W40 is geschikt voor vrijwel alle zware dieselmotoren, voor zowel wegvervoer- toepassingen als constructie-, aannemerij- en landbouwtoepassingen.
Meer info -
Shell Rimula R6 M 10W-40
Shell Rimula R6 M 10W-40
Volsynthetische 'Heavy Duty' Low SAPS Dieselmotorolie
Voordelen van Shell Rimula R6 M 10W-40 zijn:
- + Besparing op onderhoud
- + Lagere onderhoudskosten (zeer lange olieverversingstermijnen)
- + Lage slijtage - lange levensduur van de motor
Meer info
Shell Rimula R6 M 10W-40 volsynthetische olie biedt een voordurend bescherming met als resultaat verlengde olieverversingsintervallen, bescherming tegen slijtage veroorzaakt door roet en afzettingen op de zuigers en motor, en brandstofbesparing. Shell Rimula R6 M 10W-40 is geschikt voor de meeste Euro 4 en Euro 5 motoren zonder roetfilter. -
Shell Rimula R5 E 10W-40
Shell Rimula R5 E 10W-40 Voorheen Spirax X 75W-90
Heavy Duty Dieselmotorolie met synthetische technologie
Belangrijkste toepassingen van Shell Rimula R5 E 10W-40 zijn:
- + Heavy duty' dieselmotoren
- + Hoog technologische lage emissie motoren
Shell Rimula R5 E 10W-40 biedt bescherming onder de meest zware omstandigheden. Verbeterd met synthetische technologie levert Shell Rimula R5 E 10W-40 een significante energiebesparing, uitstekende roet- en viscositeitscontrole, bescherming tegen slijtage en kan veelzijdig gebruikt worden in een vloot met een diversiteit aan motoren.
Meer info -
Shell Rimula R6 MS 10W-40
Shell Rimula R6 MS 10W-40
Volsynthetische 'Heavy Duty' Scania Dieselmotorolie
Voordelen van Shell Rimula R6 M 10W-40 zijn:
- + Besparing op onderhoud
- + Lagere onderhoudskosten (zeer lange olieverversingstermijnen)
- + Lage slijtage - lange levensduur van de motor
Meer info
Shell Rimula R6 MS volsynthetische olie biedt een voordurend bescherming met als resultaat verlengde olieverversingsintervallen, bescherming tegen slijtage veroorzaakt door roet en afzettingen op de zuigers en motor, en brandstofbesparing. Shell Rimula R6 MS is geschikt voor de meeste Euro IV en Euro V motoren zonder roetfilter en Euro VI motoren van Scania. -
Shell Spirax S4 CX 30
Shell Spirax S4 CX 30 Voorheen: Donax TC 30
Hoogwaardige transmissie en hydraulische olie voor grondverzet- en landbouwmachines
Belangrijkste toepassingen van Shell Spirax S4 CX 30 zijn:
- + Shell Spirax S4 CX 30 wordt aanbevolen voor gebruik in zware off-highway apparatuur geproduceerd door 's werelds toonaangevende fabrikanten waaronder; Caterpillar, Komatsu, Komatsu-Dresser en transmissies geproduceerd door Eaton, Eaton Fuller, ZF, Dana, Rockwell etc:
- + Powershift transmissies
- + Eindaandrijvingen
- + Natte remmen
- + Hydraulische systemen
Shell Spirax S4 CX 30 is ontworpen om operatoren een zorgeloze werking en een maximale betrouwbaarheid gedurende de levensduur van hun apparatuur te bieden. Spirax S4 CX voldoet aan de hoge eisen van moderne transmissies, in olie ondergedompelde remmen en hydraulische systemen van zwaar belast 'off-highway' materialen (grondverzet, wegenbouw, constructie, mijnbouw, steengroeven ....).
Meer info - + Shell Spirax S4 CX 30 wordt aanbevolen voor gebruik in zware off-highway apparatuur geproduceerd door 's werelds toonaangevende fabrikanten waaronder; Caterpillar, Komatsu, Komatsu-Dresser en transmissies geproduceerd door Eaton, Eaton Fuller, ZF, Dana, Rockwell etc:
-
Mobil Delvac 1 LE 5W-30
Mobil Delvac 1 LE 5W-30
Volledig synthetische heavy-duty diesel motorolie
Mobil Delvac 1 LE 5W-30 gebruikt geavanceerde technologie om uitstekende prestaties te leveren en is geschikt voor een wijde reeks diesel aangedreven commerciële voertuigen voor zowel weg- als terreintoepassingen in industrieën zoals transport, mijnbouw, bouw en landbouw. Mobil Delvac 1 LE 5W-30 voldoet aan of overtreft een wijde reeks van industrie- en fabrikantspecificaties van over de hele wereld.
Belangrijkste toepassingen van Mobil Delvac 1 LE 5W30 zijn:
- + Heavy-duty dieselmotoren waaronder Euro V/VI met gebruik van DPF, SCR, CRT, DOC en EGR
- + Heavy-duty dieselmotoren ook voor biodieselbrandstof formuleringen
- + Natuurlijk aanzuigende en turbo-opgeladen diesel aangedreven apparatuur
- + Vrachtwagens en bussen die korte en lange afstanden afleggen
- + Terreintoepassingen voor de mijnbouw, bouw en landbouw
-
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40
Mobil Delvac XHP Extra 10W40
Extra high performance motorolie voor dieselmotoren
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 is een synthetische extra high performance motorolie voor zware diesel-motoren in het transport en de aannemerij. Deze dieselmotorolie is ontworpen met hoog presterende basisoliën met een uitstekende vloeibaarheid bij lage temperaturen, behoud van viscositeit bij hoge temperaturen, beheersing van de vluchtigheid en een gericht op lager brandstofverbruik.
Belangrijkste toepassingen van Mobil Delvac XHP Extra 10W40 zijn:
- + Atmosferisch aanzuigende en turbo-opgeladen dieselmotoren van Europese en Japanse fabrikanten.
- + Licht en zwaar transport.
- + Aannemerij, inclusief: (mijn)bouw, (steen)groeves en landbouw.
Deze basisoliën zijn versterkt met een geavanceerd additiefsysteem voor het hoogste niveau aan bescherming van alle motordelen. Mobil Delvac XHP Extra 10W-40 is ontworpen voor lange verversingsintervallen in moderne dieselmotoren.
Meer info -
Mobil Delvac XHP ESP 10W-40
Mobil Delvac XHP ESP 10W40
Diesel motorolie voor bescherming van het emissiesysteem
Mobil Delvac XHP ESP M 10W-40 is een synthetische extra high performance olie voor dieselmotoren ontworpen voor de smering van moderne, high performance, lage emissie motoren in zware toepassingen. Het nieuwe geavanceerde additievensysteem is vakkundig geformuleerd om de levensduur van de motor te verlengen en de efficiëntie van emissiereductiesytemen zoals DPF (Diesel Particulate Filter) te behouden.
Belangrijkste toepassingen van Mobil Delvac XHP ESP M 10W40 zijn:
- + Heavy-duty dieselmotoren, waaronder Euro V/VI voorzien van DPF, SCR, CRT, DOC en EGR.
- + Heavy-duty dieselmotoren die dieselbrandstoffen met een laag sulfurgehalte gebruiken en veel biodiesel brandstofformuleringen.
- + Natuurlijk aanzuigende en turbo-opgeladen diesel aangedreven apparatuur.
- + Vrachtwagens en bussen die korte en lange afstanden afleggen.
- + Terreintoepassingen voor de mijnbouw, bouw en landbouw.
Uw voordeel: Prijs Mobil Delvac XHP ESP M 10W40 zakt automatisch bij grotere hoeveelheden.
Motorolie voor Vrachtwagens en Bussen.
Recentelijk is de nieuwe ACEA 2022 Heavy Duty geïntroduceerd.
Met deze update zijn de categorieën E6 en E9 in het LOW SAPS-assortiment teruggetrokken en heeft de ACEA E8 en E11 hun plaats ingenomen, wat een aanzienlijke upgrade betekent. In het vernieuwde low SAPS-gebied zijn vijf nieuwe testprocedures toegevoegd, terwijl er drie zijn bijgekomen voor het oudere high SAPS-gebied.
Veranderingen in de markt en nieuwe hardwarevereisten kunnen nu sneller worden geïmplementeerd in de respectievelijke sequenties. Dit stelt de industrie in staat om directer te reageren op verschillende regelgevingen en technologische ontwikkelingen.
Producten met Light Duty claims van ACEA 2016 kunnen worden verkocht tot mei 2023, terwijl producten met ACEA 2016 Heavy Duty claims nog één jaar langer kunnen worden verkocht, tot mei 2024. Vanaf mei 2023 moeten echter alle nieuwe Heavy Duty-labels worden gebruikt voor marketing.
ACEA E11 komt als opvolger van ACEA E9. Het ACEA (European Automobile Manufacturers' Association) heeft een classificatiesysteem voor motorolie dat bekend staat als de ACEA-specificaties. De meest recente specificatie de ACEA E9, werd in 2016 geïntroduceerd. Het is nu tijd voor vernieuwing.
ACEA E8 zal de huidige E6 specificatie gaan vervangen.
Zowel ACEA E8 als ACEA E11 zijn aangescherpt t.a.v. schuim- en afdichtingscompatibiliteitslimieten, bijgewerkte testlimieten voor biobrandstoffen, nieuwe reinheidstest van de motor en luchtafgiftetest (Mack T-13 / COAT). De huidige E6 en E9 specificaties blijven nog tot 1 mei 2024 van kracht. daarna vervallen zij.
Naast de groeiende technische en regelgevende uitdagingen, wordt de industrie ook geconfronteerd met de onvoorspelbaarheid van wereldwijde economische ketens, wat leidt tot veeleisende taken.